Joan F- López i
Paqui Soriano han presentat al col·legi d’advocats de Sant Feliu, el llibre
“El abogado en la mediación”. Una publicació que parla sobre les oportunitats
que suposa el treball conjunt d’advocats i mediadors en benefici del client.
“El Abogado
en la Mediación” posa sobre la taula un dels debats més vius entorn a la
mediació i la seva relació quotidiana amb la pràctica jurídica. Segons Soriano,
coautora del llibre, la mediació és un mecanisme de resolució de conflictes
eficaç que “retorna als protagonistes la possibilitat de creure en ells
mateixos per resoldre els seus problemes”. López, per la seva banda, assegura
que aquest instrument cada vegada més utilitzat i promogut per part de les
institucions “crea sinèrgies i complicitats professionals amb l’advocat del
client durant tot el procés de mediació”. “El nostre objectiu comú és satisfer
els interessos del client, i en això coincidim i hem de treballar de manera
col·laborativa amb el seu advocat”, explica López.
Catalunya
va ser pionera en donar cobertura normativa a aquest mecanisme de resolució
alternativa de conflictes on el diàleg i la comunicació són claus per a què les
parts puguin arribar a una solució acordada. En aquest sentit, després d’alguns
anys d’experiència en l’àmbit civil i mercantil, molts professionals alerten de
la necessitat de redefinir el paper de l’assessor jurídic de les persones que
acudeixen a mediació i mostrar totes les oportunitats que es poden generar si
el treball entre mediador i advocat es realitza des d’un prisma col·laboratiu.
Lopéz i
Soriano han reaitzat ja diversos actes
en col·legis professionals arreu d’Espanya, sota el segell de l’Editorial
Fortalezas. Els autors han presentat el seu llibre a l’Il·lustre Col·legi
d’Advocats de Sant Feliu i preparen un nou acte entorn a la Diada de Sant Jordi a Barcelona. La idea és generar un espai no només dirigit a presentar un material interessant i
didàctic, sinó que “ser l’excusa per poder parlar de les oportunitats de la
convivència entre l’advocat i el mediador en benefici del client” tal i com han
afirmat els autors.
Nota Premsa.
Nota Premsa.